Sunday, September 25, 2011

Vem var killen med kopplet?

En gång när jag var liten och vi besökte Bohus fästning i Kungälv (jag har en morbror som bodde där på den tiden, i Kungälv alltså, inte på fästningen) såg vi en kille som gick i koppel. Hans föräldrar hade fäst ett hundkoppel av ungefär den här typen, som blir längre om hunden (eller i det här fallet barnet) drar. Av någon anledning kom jag att tänka på honom nu under kvällen. Vem var han? Varför hade hans föräldrar satt på honom ett koppel? Går han fortfarande i koppel?
Så många frågor, och troligtvis får ingen av dom någonsin något svar. Killen med kopplet kommer bli en av dom stora gåtor jag får leva med hela livet.

På tal om något helt annat ska jag gå och lägga mej nu. Jag är typ svintrött. Sådär trött så man känner att man riskerar att somna framför datorskärmen. Då är det nog en rätt bra idé att gå och lägga sej. Imorgon ska jag ägna dagen åt skolarbete, ska sitta och skriva för att bli klar med arbetet som ska lämnas in på måndag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home