Monday, October 31, 2011

Det drogs en för snabb slutsats

Är uppenbalrigen redan hemma. Ska berätta varför. Det var som så att det dök inte upp någon lärare. Eftersom det har hänt förut tröttnade vi lite och bestämde oss för att gå efter en halvtimme. Således är jag nu hemma. Lite tidigare än beräknat.
Dock såg jag nu när jag kom hem att det hade landat ett sms i telefonen om att läraren hade dykt upp typ precis när vi hade dragit. Eftersom jag hade telefonen på ljudlöst hade jag inte märkt det tidigare. Dock hade det tydligen landat i telefonen ganska precis när jag klev på tåget. Då kan man fråga sej om det verkligen var flyt att tåget till Kalmara var några få minuter sent och dök upp på stationen i Nybro precis samtidigt som jag kom fram dit (hade det inte varit försenat hade jag således missat det tåget och inte osannolikt hunnit både se meddelandet och vända tillbaka). Mitt pliktsinne plågar mej naturligtvis men det är ju sånt där som händer ibland. Nu får jag helt enkelt ägna resten av dagen åt annat skolarbete istället. Finns ju en del att göra liksom.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home