Monday, October 17, 2011

Tillbaka betydligt tidigare än beräknat

Nu är jag hemma igen. Något otippat.
Hade blivit typ något missförstånd och ändringar och grejer som vi inte fått någon information om. Istället för 9-16 skulle vi ha 17-19 idag fick vi veta efter att ha lyckats få tag på läraren (och då hade vi redan suttit och väntat åtminstone typ 20 minuter). Så då var det bara att åka hem igen. Kändes ju ärligt talat lite drygt att ha gått upp sådär toktidigt och tagit sej till Pukeberg i onödan. Och nä, det är ingen som kommer åka tillbaka till Nybro igen till fem.

Så nu måste jag hitta på något annat att sysselsätta mej med under dagen. Kommer nog börja med att ta det lite lugnt sådär i största allmänhet och sen får vi se om jag känner för att göra något skoljobb eller hur det blir. Det visar sej helt enkelt.

För övrigt var det galet kallt i Nybro. Kändes som jag höll på att förfrysa händerna när jag gick från stationen till Pukeberg. Det var liksom helt sjukt mycket kallare där än här i Kalmar. Har väl med havet att göra kanske. Och så lär väl Nybro ligga några meter högre också vilket ju också påverkar temperaturen. Fast nu har jag lärt mej det till imorgon och på onsdag så då får det åka med ett par vantar i väskan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home