Thursday, October 06, 2011

Varken trött eller frusen

Var nästan chockerande otrött när klockan ringde denna morgon. Visserligen trevligt (att vara svintrött är ju bara jobbigt) men misnt sagt oväntat. Än mer oväntat var dock att jag inte frös ett dugg när jag klev upp. Vanligtvis brukar man ju frysa som tusan när man måste kliva upp tidigt, men inte idag. Skulle, rent logiskt, kunna bero på att elementen verkar ha slagits på under natten men å andra sidan brukar man ju frysa under tidiga mornar nästan oavsett innetemperatur. Fast gött att slippa frysa. Det är huvudsaken, sen är det egentligen oväsentligt vad det beror på.

Nu ska jag åka iväg mot Nybro om en stund. Måste kika in på resebutiken på stationen och fylla på resor på kortet (det gick ut igår nämligen) så jag får nog ta bussen som går tio minuter tidigare än den jag brukar ta. Det är lika bra att se till att ha lite marginal.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home