Friday, February 17, 2012

Förändring till det sämre

Såg att Aftonbladet gjort om sidorna med serier och korsord. Gillar inte den nya utformningen av dom sidorna. Dels är det nu på tok för få serier, att ha så få som två serier är knappt ens värdigt en gratistidning. Det är dock ett jämförelsevis litet problem. Det värsta är den nya placeringen av "det hände idag"-krysset och sudokut. Tidigare har det legat i nederkant av sidan eller i det övre högra hörnet (där låg sudokut innan det flyttades till nederkanten det också). Nu ligger båda i det övre vänstre hörnet på tidningen. Totalt värdelös placering. Dels är det svårt att hitta ett bra sätt att hålla tidningen på medan man fyller i krysset, när man som jag viker tidningen på mitten medan jag löser krysset hamnar krysset på tok för nära vecket vilekt försvårar ifyllningen och till sist (men viktigast) får man massa trycksvärta på handen eftersom man tvingas placera den rakt över det som finns tryck på högerdelen av sidan när krysset och sudokun fylls i. Känns lite som att man helt glömt bort den nya layoutens praktiska implikationer när man besultat om ändringen. Så jag känner lite, gör om gör rätt. Jag vill kunna lösa krysset utan att få massa trycksvärta på händerna.

På tal om något helt annat ska jag gå och lägga mej nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home