Wednesday, February 15, 2012

Jönköpingsdagen

Gick alltså hemifrån ganska exakt 05.15 imorse. Var hemma igen vid åtta. Blev med andra ord en lååång dag. Dock en intressant sådan. Men låt oss ta det från början. Pulsade iväg ner mot stan. Efter en stund började det kännas rejält i benen men det var bara att kämpa på. Var sedan vid bussen i ganska lagom tid och så en stund senare, när alla kommit rullade vi iväg. En fruktansvärt seg bussresa. Vi inte raka vägen utan omvägen över Oskarshamn för att hämta upp folk där så resan tog lite drygt 3,5 timmar redan från början, dessutom gjorde vädret att vi blev lite försenade och inte var framme förrän lite efter tio (bussen åkte klockan sex, så drygt fyra timmar alltså). Lyckades inte riktigt sova något på bussen men jag blev aldrig särskitl trött under dagen så det spelade inte så stor roll. Nåväl, när vi kom fram fick vi varsin namnskylt (min första konferensnamnskylt, sjukt mycket vuxenpoäng), hängde av oss jackorna och leddes till våra sittplatser. Sedan lyssnade vi på några talare, varav den mest välkända torde vara Annie Lööf. Sedan blev det lunch. Kyckling, potatisgratäng och sallad. Väldigt gott (och gratis, det ingick liksom i arrangemanget). Efter lunch vidtog gruppdiskussioner kring borden vid satt vid. En till snubbe talade, och så var det inte så himla mycket mer med det. Allt som allt en väldigt intressant dag. Kul grej att få vara med på liksom, och det som det pratades om under gruppdiskussionerna kommer tydligen också finnas med som grund till en nationell innovationsstrategi (tror det var så det kallades), det är ju nästan lite fräckt. Sedan följde bussresan hem. Också den rätt seg (den var ju lika lång liksom) men den kändes ändå som att det gick smidigare än vägen dit. Var tillbaka i Kalmar lite före halv åtta. Promenerade hem, köpte en liter mjölk och ett aftonblad på OK. Kom hem, gjorde mat. Tittade på Homeland. Ungefär så. Dock måste jag säga att jag är smått chockad över att jag inte heller nu känner mej särskilt trött. Jag sov ju trots allt mindre än fyra timmar inatt och det enda jag sovit udner dagen är att jag nickade till kanske tio minuter på bussen hem. Men det är ju sådär ibland, att vissa dagar när man går upp sådär löjligt tidigt så känner man sej ändå inte särskilt trött under dagen. Undrar vad sånt beror på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home