Saturday, March 03, 2012

Kvällens mellotips

Dags att tippa andra chansen alltså. På sätt och vis svårare än deltävlingarna eftersom man dels har hört låtarna och har en uppfattning om dom, men också på grund av duellformatet som gör det lite lurigt. Men jag gör ett försök, vi tar dte duell för duell.

Dynazty vs. Top Cats
Svårtippad duell. Känns som att båda banden har olika grupper som röstar på dom men att det även finns en viss överlappning mellan dessa grupper. Kan gå hur som helst men i slutändan tror jag Dynaztys hårdrocksschlager tar det.
Tips: Dynazty

Andreas Johnson vs. Timoteij
Också här väldigt svårtippat. Mest eftersom det är två så fruktansvärt olika bidrag. Magkänslan säger dock att Andreas Johnson kan få det svårt, han har gjort sin grej i mello några gånger och folk kanske har tröttnat en aning.
Tips: Timoteij

Thorsten Flinck vs. Christer Sjögren och Lotta Engberg
Behöver jag säga att det här också är en svårtippad duell? Traditionalister, nostalgiker och dansbandsfans mot de som vill se ett ärligt uttryck och brinnande hjärta. Frågan är vilka som är mest benägna att rösta. Men hjärtat säger Thorsten.
Tips: Thorsten Flinck

Sean Banan vs. Youngblood
Känns som att båda bidragen appelerar till ungefär samma målgrupp. Möjligtvis att Youngbloods fans är något äldre än Sean Banans. Tror dock att Bananen tar det då hans nummer sticker ut mer.
Tips: Sean Banan

Det skulle alltså ge följande semifinaler:

Dynazty vs. Timoteij
Här mobiliserar hårdrockarna och skickar ut Timoteij ur tävlingen.
Till Globen: Dynazty

Thorsten Flinck vs. Sean Banan
Svårtippat igen. Sean Banan gäller som favorit, men å andra sidan tog sig Caroline af Ugglas sig vidare med ett uttryck som till viss del påminner om Thorstens för ett par år sedan. Om dom som gillade hennes låt även gillar Flincks bidrag så kan han bli farlig. Man ska inte underskatta hjärta och uppriktighet. Så det är väldigt svårt att tippa, i någon mening är ju trots allt dom två bidragen varandras motpoler. Men jag gissar nog ändå på Sean Banan, på något sätt känns det som att de som gillar Thorsten bäst nöjer sej med att rösta en gång under kvällen.
Till Globen: Sean Banan

Så, där har ni mitt tips för kvällen. Personligen håller jag dock en tumme för Thorsten Flinck då hans bidrag är det jag själv uppskattar mest av dom som tävlar ikväll. Ska hur som helst bli spännande att se hur det går. Själv kommer jag dock inte titta på programmet ikväll, jag ska gå ut (Söderport) och dricka öl istället.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home