Sunday, March 04, 2012

Sådär tippning, men kul kväll

Gårdagens tips gick väl sådär. Visserligen tippade jag rätt vinnare i tre av sex dueller (50%) men å andra sidan satte jag ingen av dom två som gick till finalen. Uppenbarligen överskattade jag både hårdrockarnas och barnens röststyrka. Vill man vara snäll så kan man ju dock hävda att jag hade rätt i att vinnaren från duellen mellan Dynazty och Top Cats skulle gå vidare till globen. Och jag sa ju faktiskt att Thorsten Flinck kunde bli farlig. Men allt som allt var nog det här ändå min sämst tippning den här säsongen.
Väldigt kul dock att Thorsten Flinck gick vidare. Som jag nämnde i tipsinlägget är han ju lite av en personlig favorit i årets tävling.

Ska man säga något om gårdagskvällen så var det en väldigt trevlig kväll. Mat på Italia och sen öl och musik på Söderport. Var väl egentligen inte riktigt min typ av musik som spelades men det var kul ändå. Finns det bara öl och trevligt sällskap funkar det mesta. Dock måste jag säga att när det är DJ-spelningar (som det var igår, La Fleur var det som spelade närmare bestämt) har jag alltid problem att veta riktigt om man ska dansa som på ett dansgolv eller stå och titta som om man ser ett band. Tror det blev någon sorts mellanting igår. Det allra roligaste var dock när dom medelålders tanter och farbröder som var där i början av kvällen fick för sej att dom var 25 och studsade in på dansgolvet. Både jobbigt och jätteroligt på samma gång att betrakta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home