Saturday, May 19, 2012

Filmteam

När jag var på väg hem i eftermiddags gick jag förbi ett filmteam (eller team och team, en som filmade och en som höll en mikrofon på en stång) som filmade en polis som stod och pratade med ett par tonåringar (tror det var tonårignar i alla fall, tittade inte så noga). Det undrar man ju lite vad det var för något. Någon sorts tv-inslag kanske. Tvivlar dock på att det i så fall skulle vara för någon sån där dokumentärserie där man får följa polisens arbete, det hela kändes liksom på tok för regisserat för det. Precis när jag gick förbi hörde man rentav hur han som filmade avbröt och sa något i stil med "bra". Jag kanske är naiv, men det känns inte riktigt som att den typen av dokumentärserier görs riktigt på det sättet.

Hur som helst ska jag gå och lägga mej ganska snart. Som sagt fick vi en intervju inbokad imorgon så jag måste kliva upp ganska tidigt för att förbereda och genomföra den. Genomför för övrigt morgondagens intervju på egen hand (funkade bäst så rent praktiskt), kommer förhoppningsvis gå fint.

Jag är lite trött.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home