Monday, May 07, 2012

Mestadels rövlåtar i år också

Eftersom dagens hockeymatch kändes hyfsat avgjord efter första perioden passade jag på att titta på sista avsnittet av inför esc. Efter att nu ha sett hela säsongen kan man konstatera en rad saker. Jag och panelen är exempelvis inte särskilt överens. Dels har jag rent generellt varit ganska mycket snålare med betygen, dels finns det en del låtar där vi har totalt motsatt åsikt. Ryssland gav dom exempelvis chockerande höga poäng, medan det enligt mej är en av dom mest solklara nollorna under senare år. För det andra kan man konstatera att det även i år finns ett gäng riktiga rövlåtar i tävlingen, och att startfältet överlag känns blekt, trist och stundtals rentav uselt. Totalt har jag i år delat ut 76 poäng (på 42 bidrag), och har inte gett något bidrag ett högre betyg än en trea. Sverige och, förvånande nog, Finland har fått högst betyg av mej, dom har fått starka treor. Vill dock påpeka att det inte är jag som är snål, det är låtarna som lämnar en hel del i övrigt att önska. En tredje sak man kan konstatera är att panelen trots allt varit den minst enerverande och usla sen dom slutade med den nordiska panelen, men att Jostein och Eirikur ändå är saknade.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home