Monday, August 20, 2012

Kollektivtrafik och annat

Lång dag idag igen. Fast det var rätt väntat. Arbetet har gått bra. Både imorse när jag åkte och när jag kom tillbaka nu ikväll stod tåget vid en annan perrong än det brukar. Bussarna i både Kalmar och Växjö har slutat gå efter sommartidtabellen nu. Innebär egentligen bara förbättringar. Tätare turer i Växjö, mindre väntan när jag kommer till Kalmar på kvällen. Dock märkte jag att de täta turerna (var tionde minut) i Växjö tydligen upphör vid sjudraget på kvällen. Hade tänkt ta 19.10-bussen men upptäckte då att det inte fanns någon 19.10-buss. Fick ta den vid 19.30 istället. Rätt drygt, speciellt med tanke på att bussarna gått var tionde minut hela dagen. Men nu vet jag det till nästa gång. Eftersom bussen här i Kalmar gick lite tidigare nu var jag också hemma ngåra minuter tidigare. Utnyttjade de extraminuterna till att diska.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home