Wednesday, August 29, 2012

Synnerligen envis

Hade besök av en geting när jag satt på uteplatsen i eftermiddags. Det händer ju ibland när man sitter där (tyvärr) så det låter kanske inte så anmärkningsvärt, men det gär visade sig vara en sällsynt envis geting. Vanlgitvis dyker de upp, flyger runt en stund och kryper kanske lite på vinglaset innan de försvinner. Den här getingen nöjde sig dock inte med det. Nej, den uppehöll sig en lång stund kring uteplatsen och när man trodde att den var på väg att flyga bort vände den och kom tillbaka igen. Dessutom verkade den synnerligen intresserad av mig och jag fick flera gånger jogga bort några meter för att bli av med den. En gång fick jag rentav finta och låtsas gå åt vänster för att sedan istället gå åt höger för att ta mig förbi den. Himla tur dock att jag hade hunnit putta igen uteplatsdörren, annars hade den säkert flugit in i lägenheten och vägrat komma ut igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home