Tuesday, October 23, 2012

Årets sista blommor?

Dagen har varit lugn. Även denna dag ägnades en stund av eftermiddagen åt svt:s matiné. Soldat Bom bjöds vi på denna dag. Inte illa att sådana kvalitetsfilmer visas på tv. Utöver det har jag också läst lite. Även läsningen var trevlig. En annan sak jag gjort idag är att jag ringde och gratulerade farfar på födelsedagen. Han blev glad. Han blir alltid himla glad när man ringer och gratulerar. För övrigt kan det vara lite intressant att veta att stora delar av min släkt, famförallt på farsans sida, fyller år i oktober. Kanske skulle man kunna kalla oss för en oktobersläkt.

Men på tal om något helt annat. På vägen hem från affären såg jag några blommor i en grässlänt. Rätt oväntat med tanke på årstiden. Men sånt kan ju hända här i de södra delarna av landet. Intressant kontrast dock med alla gula träd, och så mitt i allt en rosalila blomma.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home