Friday, October 26, 2012

Behöver en framgång

Såg nu att jag fått mail om att jag inte får ett jobb jag sökt. Är inte förvånad. Var liksom ett jobb jag inte trodde att jag skulle få (eller ens vara nära att få) utan hade mest tanken att det ju inte skadar att söka. Så att det blev ett nej tack har jag inget att säga om. Lyfter man däremot upp det en nivå och tittar generellt på allt jag sökt börjar jag bli lite less på att bara få massa nej tack. Jag vet att jag är grymt kompetent, bra på att lära mig nya saker, bildad, flitig, jäkligt duktig helt enkelt. Annars hade jag inte uppnåt de resultat jag gjort och fått det stipendie vi fick för uppsatsen. Av det skälet är det frustrerande att det aldrig händer något, att alltid få nej tack. Skulle behöva få någon form av framgång snart.

Som sagt, det jobbet jag fick svar om nu är jag inte besviken över, för det hade jag aldrig några egentliga förhoppningar om. Det är mer på det övergripande planet, sett till alla jobb jag sökt, det börjar kännas tröttsamt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home