Wednesday, October 24, 2012

På stan med en tung väska

Tog mig ner en sväng på stan igår. Till banken närmare bestämt. Var där med mina mynt. Blev tungt så in i helvete att bära. Redan när jag kom till busshållplatsen var jag slut i armen och hade högre puls än jag haft på länge. Kände lite att det kanske hade varit idé på att ta en taxi. Men jag lyckades hur som helst ta mig från bussen till banken och nu finns mina mynt i säkert förvar där. Hade varit intressant att väga påsen med mynt för att se hur mycket det var. Väldigt tungt var det i alla fall. Så tungt att jag var nära att välta om jag gjorde för hastiga rörelser i sidled.

När jag var färdig på banken fixade jag en födelsedagspresent (eller eventuellt julklapp, vi får se) till farsan också, och så var jag inne på Frans Hällqvist (Kalmar bästa butik!) och köpte ett par strumpor. Så jag fick en del uträttat helt enkelt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home