Wednesday, October 17, 2012

Blev ett par böcker

Tog en promenad ner till stan i det fantastiskt härliga vädret under den tidiga eftermiddagen. Kilade in på Dillbergs när jag avr där och köpte ett par pocketböcker. Dillbergs är, för er som inte känner till det, en bokhandel här i Kalmar. En fristående sådan till och med. Av det skälet besöker jag nästan alltid Dillbergs i första hand om jag ska ha något från en bokhandel, först om det jag ska ha inte finns där går jag till Akademibokhandeln. Tycker liksom det finns ett värde i fristående och oberoende bokhandlar, precis som det finns ett värde i fristående skivbutiker. Är så trist när det bara är samma butiker överallt så då tycker jag gott att man kan se till att handla i (och därmed stötta) de lokala butikerna istället för de stora kedjorna. Nåväl, kom hur som helst därifrån med en Ajvide Lindqvist-bok jag inte läst förut och en novellsamling av Alice Munro. Ser fram emot att läsa båda. Och så har jag ju dessutom något att göra för att slippa bli uttråkad på dagarna, bara det är ju toppen.

Sen blev det dock ingen promenad hem utan jag tog en buss, mest eftersom jag passade på att handla lite mjölk (och vin) när jag ändå var nere i stan och inte kände för att bära det hela vägen. Och det är en rätt bra bit ner till stan så går man åt ena hållet är det fullt tillåtet att ta bussen tillbaka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home