Wednesday, October 03, 2012

Hade varit perfekt

Hittade precis en annons om ett jobb jag verkligen skulle vilja ha. Jag vill naturlgitvis ha alla jobb jag söker, annars hade jag ju inte sökt dem, men det här stod ut något alldeles extra. Det var i en bransch jag verkligen vill jobba i, en roll som skulle passa mig perfekt och som jag skulle passa perfekt för. Enda problemet är bara att de sökte någon i åldern 20-25 (jag fyller 27 om några veckor) och att det inledningsvis rör sig om en obetald praktikplats som senare är tänkt att övergå i fast anställning. Det första är väl egentligen ett rätt litet problem, jag är trots allt bara aningen över 25 och just åldersönskemål brukar ju vara en aning töjbara, det andra däremot är ett enormt problem. Eller det är inte bara ett problem, det omöjliggör för mig mig att söka det överhuvudtaget. Jag har liksom inte möjlighet att ta en obetald praktikplats, och speciellt inte i en stad där jag inte redan bor eller har tillgång till bostad. Det skulle liksom inte fungera ekonomiskt överhuvudtaget. Helt klart lite trist. Hade jag bara varit två år yngre och haft en bostad i Stockholm hade jag skickat en ansökan direkt.

Nu ska jag nog strax slå mig ner i soffan och se om det visas något sevärt på tv idag. Detta efter en dag då jag inte gjort något speciellt men ändå fått tiden att gå och inte känt mig sysslolös alls.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home