Thursday, November 29, 2012

Jag ser det snöar, det var väl roligt hurra

Det omtalade snövädret kom till Kalmar under kvällen. När jag vände mig om och tittade ut genom fönstret var bilarna på andra sidan gatan plötsligt vita och det snöade lätt. Nu har det tilltagit och det snöar ganska ordentligt. Inte mig emot dock, jag gillar när det är snö och kallt och riktig vinter. Har dock inga större förhoppningar om att det ska bli något som ligger kvar, brukar ju kunna försvinna ganska fort när det som nu är tidigt på säsongen. Men visst vore det härligt med en vit första advent för en gångs skull, det har man ju inte direkt varit bortskämd med på senare år. Speciellt inte här nere i södern. Julbelysningen blir ju så mycket vackrare och glittrigare om den ackompanjeras av snö.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home