Wednesday, November 21, 2012

Lite less

Så landade det ännu ett "tack för visat intresse vi har gått vidare med andra sökande"-mail i inkorgen. Inte så förvånande att det kom ett sådant med tanke på att det är uppemot en månad sedan jag sökte jobbet i fråga, men jag tar mig ändå friheten att tjura lite. För som jag varit inne på tidigare börjar jag bli rätt less på alla jäkla nej tack. Jag vet att jag är jäkligt bra och förr eller senare kommer det en framgång (och flera va de jobb jag sökt har varit mer eller mindre på chans), men när nejen radas upp blir det lite lätt nedslående. Att de som gör urvalen finner andra mer lämpade kan jag förvisso inte säga så mycket om, mitt cv består ju trots allt av en jäkla massa studier och några sommarjobb relativt långt bak i tiden, det är bara jäkligt frustrerande att veta att man är bra men att det aldrig riktigt händer något. Men det är bara att plocka fram envisheten och vinnarskallen och ge sig fan på att tja, jag kommer inte på något bra uttryck här men ni fattar poängen.

Och som jag nämnde vid något tidigare tillfälle kunde det ju vara kul med något annat än ett trött standardmail någon gång även om budskapet är detsamma. Kanske något färgglatt och glittrigt, eller varför inte en vers?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home