Thursday, May 30, 2013

Omarbetning

Idag gjorde jag den största omarbetningen av cv och personligt brev sen jag började söka jobb. Nu är det självklart inte så att jag tidigare suttit och skickat ut någon sorts standardversion av personligt brev till de tidigare jobb jag sökt utan har naturligtvis skrivit nya till varje potentiell arbetsgivare (med något undantag bör väl erkännas). Men man har ju haft vissa formuleringar och stycken och sådär som återkommit och så vidare. Men idag när jag hittade ett jobb jag kände att jag ville söka tyckte jag det var dags att sätta sig och skriva nytt helt från grunden. Blir spännande att se om det ger resultat. Vi får hoppas det.

När jag hade gjort det gick jag och handlade. När jag kom hem igen satte jag mig på uteplatsen en stund tills jag blev hungrig och gick in och gjorde mat. Det var riktigt varmt därute. Men stundtals extremt mycket såna där frögrejer som ser ut som snöflingor. Faktiskt en rätt sällsam upplevelse att titta upp och se vad som lika gärna hade kunnat vara massor av snöflingor virvlandes runt när man sitter i solskenet och det rä så varmt att man blir svettig bara av att sitta. Lite som när en termometer var trasig och visade minusgrader hela tiden, och mitt i sommaren visade -27.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home