Thursday, June 27, 2013

Skolmat

En intressant sak med att farsan jobbar på fritids är att jag, när jag är på besök här, då och då får äta skolmat igen. Speciellt såhär under lovtider händer det rätt vad det är att han har med sig mat hem om det är gott och det har blivit över. Det trodde man inte riktigt när man gick ur gymnasiet att man skulle äta skolmat igen. Men faktum är att det oftast är riktigt bra. Betydligt bättre än vad man minns skolmaten. Fats det är vanskligt att jämföra förstås eftersom man på den tiden åt skolmat varje dag, oavsett vad som serverades.

I övrigt en rätt oanmärkningsvärd dag idag. Det enda som hänt som varit åtminstone relativt avvikande är att jag blev så less på att spelet jag spelade på eftermiddan gick dåligt att jag i ren frustration började om från början istället. Den här gången ska japanerna fan inte få anfalla mig i ryggen ostraffat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home