Friday, July 04, 2014

Från vänstervax till högervatten

När jag vakande imorse var ena örat (det vänstra) rätt ihopkläggat av vax. Så jag körde en revaxörkur i förmiddags. Passade då på att ta båda öronen eftersom jag har vaxproblem i högerörat lite då och då. Så skulle jag ändå ta vänsterörat kunde jag lika gärna ta det högra på samma gång. Med facit i hand var väl inte det någon skitbra idé kanske. För att göra en inte särskilt lång historia kort har jag nu istället vatten i högerörat, och har så haft sedan i förmiddags. Fasligt irriterande naturligtvis.

För er som haft turen att aldrig ha vatten i örat känns det ungefär som att gå runt med en bomullstuss i örat. Det är lite som lock för örat och man hör väldigt dåligt på det aktuella örat. Då förstår ni säkert hur störigt det är. Och det finns inte skitmycket att göra åt det heller. Man kan i och för sig försöka skaka ut det, men annars är det mest att vänta på att det ska släppa. För släpper gör det i allmänhet, även om det kan ta ett tag. Så jag tänkte avvakta lite och se hur det är när jag kliver upp imorrn. Skulle det visa sig att det är kvar då får jag se om jag kan lista ut något sätt att försöka bli av med det. Någon som har något bra vatten i örat-tips kanske?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home