Friday, December 12, 2014

Dålig information

En försäljare från ett tv-bolag ringde på dörren i eftermiddags. Enligt honom kan det vara så att ledningarna för kabel-tv här ska tas bort i början av nästa år, till förmån då för tv via fiberkabel. Nu kan det naturligtvis vara så att han talar i egen ska om man säger så, och att vanlig kabel-tv ska tas bort vad det lider men att det ligger betydligt längre fram i tiden. Men om vi ponerar att det är som han sa sig hört ryktas att det ska ske redan första kvartalet nästa år här i huset, så måste man ju säga att det är rätt dåligt att det inte har gått ut någon information om det i god tid innan. Det värsta är dock att det mycket väl kan vara så. För den här föreningen har inte direkt information som sin starkaste sida. Bara en sådan sak som att ordföranden för föreningen dog i somras, och enda informationen man sett om det är att jag råkade se dödsannonsen i tidningen. Ingen information om vad som nu sker med ordförandeposten, ifall det blir ett extra årsmöte, om någon ur styrelsen tar över som tillfällig ordförande fram till ordinarie årsmöte. Ingenting. Inte ett knyst. Och efter det årsmöte som var någon gång i våras har det inte kommit ut någon som helst information om vad som beslutades på årsmötet. Jag förväntar mig inte att alla ska få ett ex av mötesprotokollet, men det borde inte vara för mycket begärt om det åtminstone sätts upp ett anslag i trappen om vilka beslut som fattats.

Nåväl. Vad som händer med tv:n får väl visa sig. Oavsett vilket lär jag inte beställa något tv-paket före årsskiftet. Helst vill jag nog ha kvar den kabel-tv jag har idag. Jag är nöjd med kanalerna jag har, det är bara att sätta kabeln i väggen så funkar det och inte minst ingår det i hyran/månadsavgiften. Men det får väl bli som det blir. Dyker det inte upp någon information här de närmsta veckorna får jag väl försöka få tag på någon i styrelsen och se om de kan svara på hur det ligger till.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home