Saturday, December 06, 2014

Halsont. Igen.

Så jag har alltså fått ont i halsen. Igen.
Funderar på om jag kanske fått något skit som ligger latent och tittar fram när det får chansen. För senaste året har jag varit sjuk betydligt oftare än jag brukar. Förvisso ganska milt de flesta gånger (typ ett par dagars halsont, eller någon enstaka dag med feber), men också ett par gånger då jag känt mig rejält risig. Det här är tredje gången bara sedan mitten av september. Och innan dess har det också varit ett antal gånger. Vanligtvis är jag sjuk kanske två gånger om året, men hittills i år är det åtminstone sex gånger (i olika omfattning). Kan vara någon mer. Så ja, det är ju inte utan att man börjar fundera om man har något litet virus eller någon liten bakterie som ligger och bidar sin tid i halsen, och väntar på att immunförsvaret ska göra en markeringsmiss. Eller så är det något i den här lägenheten, för det är ju de facto sedan jag flyttade hit som sjukdomsfrekvensen ökat.

Hur som helst så verkar kulmen på just det här halsontet ha passerats. Började få lite småkänningar redan i onsdags, insåg igår att jag var på väg att få ont i halsen, har haft ont i halsen under dagen, men nu börjar det kännas ganska ok. Sen kommer det säkert vara sämre igen imorgon bitti, så brukar det ju halsont bete sig, men som sagt, toppen på det hela är nog passerad. För den här gången.

På tal om något roligare så har jag haft namnsdag idag. Har fått två namnsdagspresenter. En back julmust och en gammal rysk hockeyklubba. Hockeyklubban hade morsan och farsan hittat på en loppis och tyckt att den var lite kul, och mer spännande än så var inte historien bakom den. Men nu står den i ett hörn i köket och där får den väl stå och agera någon sorts prydnad eller nåt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home