Friday, June 05, 2015

Förnuftigt resonemang

Eftersom det var soligt och fint idag funderade jag ett tag på om jag skulle tillbringa eftermiddagen på balkongen. Blev dock inte så. Har knappt suttit något där ute under våren, så jag kom fram till att det kanske inte vore någon skitbra idé att bli sittande där ute hela eftermiddagen nu när solen nästan är som starkast. Annars brukar man ju sitta en del ute under i alla fall april och maj (och åtminstone när jag bodde i Kalmar även i mars, första gången kunde rentav bli i slutet av februari), och då hinner man ju få en del färg (aka solskydd) på armar och så vidare innan solskenet blir som mest intensivt. Men nu när jag bara suttit där ute två gånger på hela våren har jag ju i princip ingen solbränna alls på armarna, så då känns det rent spontant som att risken för att bränna sig kan vara jämförelsevis hög ifall jag plötsligt skulle sitta ute i flera timmar. Så istället för att tillbringa hela eftermiddagen på uteplatsen hängde jag där ute i kanske 40-45 minuter. Tror det kan vara idé på att vänja huden vid solen lite succesivt såhär till en början. För man vill ju inte bränna upp sig i onödan. Och ja, jag vet att det här var ett fett vuxentråkigt resonemang. Å andra sidan hävde jag i mig två glas vin medan jag läste tidningen inomhus, det kanske väger upp lite för vuxentråkigheten?

I övrigt finns nog inte mycket att meddela.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home