Saturday, September 05, 2015

Köp 15 betala för 1

Igår kväll, innan jag tänkt stänga ner och gå till sängs, började det åska. Sen slutade det typ direkt när jag hade stängt av datorn. Det var ju typiskt. Men men, då kom jag ju i säng lite tidigare. Alltid nåt antar jag.

Idag trodde morsan och farsan att de hittat en lämplig ram till min George Costanza-poster på loppis. Eller egentligen var det väl typ en inramad poster redan (med tryck av någon målning), men det var ju ramen som var intressant. Visade sig dock att den var något lite för stor och att glasskivan (eller egentligen plexiglasskivan) i den var väldigt repig. Men det var inte dt viktiga. Det viktiga var att när jag öppnade ramen för att se om det skulle funka satt det inte bara en poster i den. Det satt 15 posters i den. Ett helt gäng affischer för halvbra 90-talsfilmer, en Christina Aguilera-poster, en Pamela Anderson-dito, ett par posters med sportbilar, ett hemmagjort collage med lättklädda bilder av nämnda Christina Aguilera, en fruktansvärt tacky bild av en svart panter, en hemmagjord reklamaffisch för någon thaiboxningstävling. Inte utan att man blev lite nyfiken på vart sjutton den där ramen kom ifrån (uppenbarligen från någon som gillar Christina Aguilera, men vem?), och varför alla dessa posters satt i samma ram. Vore onekligen spännande att få veta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home