Thursday, July 21, 2016

En dag i solen och en kvällspromenad

Blev balkongeftermiddag idag också. Och balkongkväll för den delen. Det fortsatte vara gött där ute även efter att solen försvunnit så jag gick inte in förrän runt halv tio typ. Hade nog kunnat bli kvar en stund till men då kände jag att det nog var dags att gå in. Inte minst för att jag ville hinna duscha för att inte behöva gå upp tidigare än nödvändigt imorgon bitti. Ska ju till tandläkaren igen imorgon så jag måste ställa klockan någon timme tidigare än vanligt i vilket fall, men hade jag inte duschat nu ikväll hade jag behövt kliva upp ytterligare en stund tidigare och det hade jag ingen lust med. Dessutom var det förjäkla skönt att duscha av sig efter att ha suttit i solen och svettats som en tok större delen av eftermiddagen.

Eftersom jag gick in sent blev det också en sen middag. Det slutade med att jag fick gå ut och gå ett varv runt kvarteret för att piggna till lite när jag hade ätit färdigt. Att nicka till ett par minuter efter maten är ju visserligen inte helt ovanligt, men nickar man till när klockan är kring halv elva finns ju risken att man inte är särskilt trött alls när man sedan väl ska gå och lägga sig. Så då tyckte jag det var bättre att ta ett varv runt kvarteret för att jag efter maten-tröttheten på flykten. Sen kan det väl ha spelat in en smula att det inte är helt obehagligt att vara ute en sväng under ljumma sommarnätter. Eventuellt kan det ha gjort det.

Men jaja, det kan ju bli spännande att se vad tandläkaren har att säga den här gången. Och vad de tar betalt. Mer än vad som känns rimligt vågar jag gissa (på det sistnämnda alltså).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home