Saturday, July 16, 2016

Städade

Fick ett ryck på eftermiddan och torkade golvet i badrummet och dammsög resten av lägenheten (hade kanske inte skadat att torka golven där också, men orka). Det var liksom hög tid att få det gjort. Sedan tyckte jag att jag hade varit så duktig att jag hade förtjänat ett glas vin, så då lyssnade jag på Louder Than Bombs och tja, drack ett glas vin. Det var härligt.

Just nu gör grannen ovanpå, en av dem som går under beteckningen edm-grannen, ett friskt försök att överträffa sitt eget volymrekord från förra helgen. Hen är inte långt ifrån. Man måste om inte annat beundra uthålligheten, genom hela Star Trek: Into Darkness låg basdunket som ett påträngande och tämligen oangenämt soundtrack. Den höll på i ett par timmar och har nu varit slut i över en timme, och det dundrar fortfarande på där uppifrån. Och eftersom det nu är andra helgen i rad tycker jag faktiskt att jag kan ta mig rätten att gnälla. Det är fruktansvärt störande. Det är en sak att spela högt, det är en helt annan att spela så det vibrerar i golvet och skallrar i fönsterrutorna på våningen under. Just den här grannen får gärna vara extremt bakis och ha grav dagen efter-ångest imorgon. Det vore inte mer än rätt.

Hur som helst. Och här borde jag skriva något smart men jag kommer inte på något. Får återkomma.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home