Monday, May 07, 2018

Diverse shit

Uppkopplingsstrul några dagar. Drygt. Inget särskilt sensationellt som hänt direkt dock. Såg att Calle Persson skriver NHL-kontrakt. Bra för BIK! Om inte beloppen för ersättning ändrats blir det strax över miljonen in till klubben. Synnerligen välkommet. Säg att man tar 100000 eller 200000 av dem och plussar på supporterinsamlingen. Bör kunna bli riktigt fin spets det. Visst bör huvuddelen av pengarna användas för att säkra elitlicens och shit, men samtidigt bör man minnas att det bästa sättet att nå ett positivt ekonomiskt resultat är sportslig framgång. Det genererar intresse från såväl publik som sponsorer. Så det är en avvägning man måste göra. Annars: så jäkla less på stöd och matchningsskiten att jag blir på dåligt humör bara av att se att jag fått kommande veckans schema i mailkorgen. Sen blir det ju inte humöret direkt bättre av att se att det är ett jävla dårschema. Måste ta upp det med dem imorgon, för som det är nu funkar det inte alls för mig. Jag måste få ta makten över min egen process, och det måste gå att anpassa aktiviteten utifrån vad som fungerar bäst för mig. Går inte det vete fan alltså. Då måste jag nog fråga mig om de där pengarna som trillar in varje månad verkligen är värt det. Närmar mig punkten där den välkända droppen får bägaren att rinna över. I värsta fall får jag väl se till att bli trotsig och jobbig tills jag får som jag vill.
För att avsluta i mer positiv ton: såg Oss baroner emellan (1939) i eftermiddags. Fortfarande strålande.
"Har du druckit?"
"När tillfälle därtill givits, men tyvärr inte i dag"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home