Tuesday, May 01, 2018

Rött hjärta

Inte direkt firat första maj. Det har varit det vanliga. Che-tishan och att spela Sången om Stalin. Nu under kvällen tittade jag på Två dagar, en natt. Tyckte att det kunde passa dagen till ära. Bra film för övrigt. Handlar mycket om solidaritet och vikten av organisering på arbetsplatsen. Finn på svt play ett par dagar till, passa på att se den.

Klipptid imorgon. Ska bli gött. Har av  oklar anledning inte varit hos frisören sedan i julas så känner mig rätt långhårig. Inte lika gött att jag även ska ut till Storängen imorgon. Det hade jag gärna sluppit. Har inte varit där på ett par veckor nu och det har varit jätteskönt. Under de här två veckorna så alltså jag har mått bättre, fått mer gjort (både vad gäller jobbsökande och annat) och därtill gjort det med högre kvalitet. Överhuvudtaget varit både piggare och mer alert. Fått igång tankarna igen. Att behöva gå dit ut flera gånger i veckan, det suger bara energi ur en. Det är så extremt meningslöst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home