Sunday, April 07, 2019

Oväntat släktmöte

Var ute en sväng igår. Sänkte några bägare tillsammans med en kompis, tjötade om högt och lågt. Roligt kväll. På Gastro dök det upp en kille som frågade om det inte var jag som är Nicklas. Visade sig vara en kusin som jag med undantag för helt kort i samband med en släktgrej häromåret inte träffat på typ 10-15 år. Han var sig inte helt lik mot hur jag minns honom kan jag säga. Betydligt längre och skäggigare numer. Roligt, och oväntat.

Idag har det varit en rätt vanlig söndag. Har av förklarliga skäl varit småseg under dagen, men inte så det direkt stört. Självklart har jag tittat på finalen av Masterchef Australia under kvällen. Har nämnt min kassa tippning förut, så att vinnaren blev den deltagare jag i början av veckan gissade på skulle sluta fyra var väl nästan väntat. För ovanlighetens skull höll jag dock inte på någon särskild av finalisterna (eller ens topp fyra) i år, utan jag har tyckt mycket om allihop och hade blivit glad vem av dem som än hade vunnit. Himla fint program.

På tal om matlagningsprogram verkar det för övrigt inte omöjligt att det kan trilla in en glassmaskin här inom en inte alltför avlägsen framtid. Svängde förbi elgiganten och undersökte utbudet när jag var ute på en handlingstur med föräldrarna. Får väl se vad som händer där, men det vore kul att börja experimentera lite med glassmakande. Satt och googlade lite och hittade ett recept på rostad vitlöksglass, det tycker jag verkar hemskt spännande att prova.

Förresten upptäckte jag nu att jag idag (eller möjligtvis inatt) har passerat 10000 tweets. Värt ett litet jubileum eller så ändå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home