Monday, August 26, 2019

Det så oerhört kompetenta brevförmedlingsföretagets oändliga vishet

Böckerna, bland annat munspelsboken, jag beställde för ett tag sedan skulle ha kommit idag. Eller, det gjorde de, men inte riktigt hela vägen. Det så oerhört kompetenta Postnord har av något mysteriöst skäl fått för sig att lämna paketet på Konsum i Storängen istället för här på mitt vanliga Konsum där jag brukar hämta ut post.
Till mitt vanliga Konsum är det kanske 50 meter. I princip bara rakt över gatan, man är där på inte ens en minut. Till Konsum Storängen är det, mellan tummen och pekfingret, tre kilometer. Det tar, beroende på väder, vind och trafikljus, 30-40 minuter att gå. Enkel väg. Hur sjutton tänkte det så oerhört kompetenta Postnord där? "Hm, det här ska till en adress 50 meter från ett utlämningsställe ska vi kanske lämna det där? Nä, det vore alldeles för bra kundservice, vi måste ju tänka på vårt rykte. Det här stället på andra sidan stan får det bli."
Så det blev inga böcker idag. Jag orkade inte gå dit bort under kvällen. Det får bli imorgon istället. Jag blev milt uttryckt rätt less. Återinför postverket!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home