Tuesday, January 26, 2021

Oväntat besök

I eftermiddags, jämt efter att jag kommit in från min dagliga promenad, ringde det på dörren. När jag öppnade dörren stod där en polis, inte jätteförvånande med tanke på att en polisbil stod parkerad utanför men likväl överraskande. Visade sig att det begåtts ett brott i kvarteret och att de nu knackade dörr för att se om någon lagt märke till något. Kunde dock inte vara till någon större hjälp då jag inte kunde minnas att jag noterat något särskilt den aktuella dagen (en dag i början av december, vilket ju inte direkt gör det lättare att komma ihåg). Men lite spännande ändå.
I övrigt har dagen varit ganska vanlig. Ett lätt oväntat jobbsamtal i förmiddags, gjorde pannbiffar till middag (mixtrade lite med kryddningen, det blev jäkligt gott), ägnade kvällen åt läsning. Nu ska jag kvällssurfa ett tag tills jag går och lägger mig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home