Saturday, January 16, 2021

Blev lite jobb

På det stora hela en lugn lördag. Men har faktiskt jobbat lite. Har deadline för nästa nummer på fredag så tyckte att jag kunde jobba undan lite är jag ändå hade tid över, så slipper jag ha det hängande till veckan. Brukar ju bli stressigt så det räcker ändå sista veckan.

Utöver det tog jag en härlig vinterpromenad kring middagstid. Gick förbi den så kallade dalen där vi ibland åkte pulka som barn. Glädjande nog var det många barn där och åkte nu också. Roligt att en klassisk pulkabacke lever kvar. Den lilla slänt där vi oftast åkte tror jag dock inte är är särskilt frekventerad av pulkaåkare längre, för där har det smällts upp ett staket lite nedanför backen. Inte så konstigt då de för nu ganska många år sedan byggde ett dagis där det på den tiden var en fotbollsplan, men synd då det åtminstone delvis försämrat pulkaförutsättningarna där.

Fan vad jag gillar sådant här riktigt vinterväder. Kallt och snö och så jävla härligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home