Monday, June 22, 2026

Bubblande vin och fransk musik

Så det blev alltså champagne, chanson et chocolat-afton idag. Inte riktigt samma känsla som vanligt eftersom det ju lite är på fel dag, men trivsamt ändå. Bubblande vin och fransk musik är ju aldrig fel. Imorgon är det dock tillbaka till vardag och arbetslivet igen. Sista jobbveckan inför semestern. Har dock lyckats jobba på tillräckligt effektivt för att redan ha i princip allt för sommarnumret färdigskrivet, så om inget oförutsett inträffar bör det inte bli en alltför ansträngande sista vecka. Men i det här jobbet är det ju också alltid bäst att ta det säkra före det osäkra och utgå ifrån att någon oförutsett kommer inträffa.
Utöver drycken och musik har dagen varit lugn och skön. Sett ett par rullar här under kvällen, och vid lunchtid blev det både veckohandling och en rejäl promenad. Rätt skönt promenadväder idag faktiskt. Mindre varm och fuktigt än igår men soligt och sommarvarmt fast med en fläktande vind som gjorde att man inte blev alltför varm själv. Sov för övrigt väldigt gott natten till idag. Hade nog lite sömn att ta igen. Och känslan just nu är väl att jag nog kommer försöka komma i säng någorlunda i tid även ikväll så jag har den energi som behövs för att gasa på med det sista jobbet nu till veckan. Så får vi hoppas att det trillar in en lön under veckan också så jag kan betala mina räkningar i tid.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home