Tuesday, June 23, 2026

Skatter och sopor

Precis som planerat jobbades det vidare idag. Börjar verkligen närma sig slutet nu. Ser fram emot fredag eftermiddag när man aktiva semesterautosvaret på mejlen, hälla upp en liten semesterpunsch och andas ut inför sisådär en månads frihet och ledighet (eller som veckorna ligger rentav strax över en månad, lyxigt nog).

Gick också igenom ytterligare en låda från källaren idag. Gjorde ett par fina fynd, bland annat en frän liten grej farfar gjort som en födelsedagshälsning när jag fyllde 20 och som jag inte alls kom ihåg. Därtill en del gamla festivalarmband och annat småjox med affektionsvärde. Ska väl också sägas att det var en hel del som åkte i återvinningskassarna. En fjärrkontroll till en stereo som gick sönder strax före millennieskiftet exempelvis, en hel drös med gamla blandband (sparade ett par stycken jag har tydliga minnen av dock), ett bakstycke till en mobiltelefon jag hade för 20 år sedan. Ja ni vet, sånt där man samlar på sig och som blir kvar utan att man minns eller vet att man har dem. Man samlar på sig en del skit och souvenirer, som herr Joakim Berg skaldade för några år sedan.

En rätt udda grej jag hittade var ett sockerpaket från något café i Spanien med en bild av John Lennon (och ett citat av honom översatt till spanska) på förpackningen. Skräp egentligen, men hade inte hjärta att slänga det. Får se vad jag gör med det. Kanske finns någon Beatlessamlare eller nåt som vill ha det. Det är ju ändå ett ganska kuriöst föremål.

Funderar på att städa imorgon. Torka av köket, dammsuga, moppa golv. Det vore skönt att få gjort, och man är nog måttligt sugen att göra det när det ska bli knallvarmt framåt slutet av veckan. Vi får se om det hinns med helt enkelt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home