Tuesday, December 26, 2006

Festkvällen igår och morgonen idag

Var alltså och festade lite igår. Först spelade jag och Fredrik TVspel hemma hos honom (jag var smått kass) sen blev det förfest hos belles bror och sen drog vi till wickan.
Förfesten var rätt kul även om den kändes fruktansvärt svennig/white trash (musiken bestod liksom av techno och Eddie Meduza, det kan knappast bli värre). Försökte dock få lite stil på det hela genom att spela lite Pipettes och Scissor Sisters men det var ganska lönlöst då dom låtarna avbröts efter ungefär en minut, var till och med nån där som blev lite arg när jag slog på den bra musiken (det var ungefär då jag beklagade mej för Emma med några sms om hur hemskt det var).
Efter en stund på förfesten hade jag och Fredrik lite dåligt med öl kvar så vi gick hem till honom och hämtade mer, på vägen kom vi på att vi skulle ringa till Nilsson och dra den klassiska "tja, vart är du, jag är full som ett ägg, kom hit" men det hann vi inte för precis när vi skulle börja slå numret så ringde det i Fredriks telefon, det var Nilsson som ringde. Sammanträffande de luxe liksom. Han ville hur so mhelst att vi skulle komma dit en stund så vi gick dit och sa hej och tog en öl och så där och sen gick vi tillbaka till förfesten. Detta hände i och för sej innan det som står tidigare i det här inlägget (det om att jag spelade lite bra musik) men jag är lite ostrukturerad i huvudet just nu.
Men efter förfesten så drog vi som sagt till wickan, det var rätt trevligt där (fast musiken sög rätt hårt där också) men jag kan verkligen inte förstå hur den ombyggnad dom har gjort kan ha tagit nästan två månader. Hade jag inte vetat hur lång tid det hade tagit så hade jag gissat att det hade tagit kanske en vecka, max två. Större skillnad var det inte (det var typ ommålat, nya möbler, nån ny öppning om man säger nånstans och en ny bardisk plus nya hyllor och så var DJbåset flyttat). Sen var det väl antagligen nytt ljud och ljus också, annars skulle ju en sån där renovering kännas lite halvt ovärd.
Träffade som vanligt massa folk jag kände, bland annat en kille som heter Christian som hängde i vårt gäg på högstadiet så honom satt vi prata med en stund (och sen hängde han med oss resten av kvällen).
Sen blev dte fyllepizza på viking, jag var inte särskilt hungrig men det hör ju liksom till. Där inne träffade jag också folk jag kände, dom vi jag träffade där berömde för övrigt bokningen av Navid Modiri & Gudarna, sånt är ju kul.
Sen drog vi hem hit och satt och prata och lyssna på The Doors. Efter en stund somande dock Belle och Fredrik i soffan så då bestämde sej Christian för att gå hem. Fredrik och Belle fick dock ligga kvar för dom såg ut att sova så skönt så jag ville inte väcka dom.

Sen var det då dags för morgon, det var inte särskitl kul. Trots att jag inet blev särskitl full så blev det en extremt jobbig bakfylla. Den hade liksom satt sej i magen och det slutade med att jag vomerade lite, men jag var lite framsynt så jag gjorde det i en hink. Men nu mår jag bra.

Ska förresten prova att göra isbitar av must idag, måste kolla om det blir gott.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

bakfulla är vi allihopa...

2:35 PM  
Blogger Nicklas R said...

Ja, men inet idag va? ;D

10:52 PM  

Post a Comment

<< Home