Friday, January 05, 2007

Mycket musiklyssning idag

Efter att jag hade lyssnat på Pengabrorsan förut så lyssnade jag på Andreas Mattsson (the lawlessness of the ruling classes) och White Stripes (de stijl) också. Alltså lyssnade jag på tre av dom fyra skivor jag fick i julklapp. Dom var väldigt bra alla tre.
Oliak stil på alla tre skivorna, indiepop hos Andreas Mattsson, lite smått gubbrockigt (den bra sortens gubbrockigt) och fantastiska texter hos Moneybrother (bästa att poängtera att AM också hade väldigt bra texter) och lite sån där bluesig, röjig garagerock hos White Stripes.
Men dom tre julklapparna är jag således väldigt nöjd med. The Doors ska jag försöka få tid att lyssna på under helgen men dne är säkert bra den också, jag vet ju ungefär hur den låter liksom även om jag inet ahr hört alla låtar på skivan förut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home