Sunday, July 29, 2007

Skrämmande dokumentär

Tittar på dokumentären Jesus Camp just nu (eller just precis nu är ju uppmräksamheten delad då jag kände mej tvungen att slå på datorn och skriva ngåra rader om dne men ni fattar) och jag blri förfärad. Idioterna hjärntvättar ju barnen. Jag sträcker mej till och med så långt som att jag skulle vilja jämföra dessa fundamentalister med nazisterna. När den där läskiga tanten står och prediakr saker som att "det är ett krig, offra era liv för Jesus" och allt vad det var så är det ju precis samma sak som när Hitler stod och sa att folk skulle offra sina liv för nazismen och så vidare.
Och när en morsa i filmen sitter och säger att hon ger sina barn minst lika bra utbildning om hon undervisar dom själv som om dom hade gått i kommunal skola när man precis innan har sett henne sitta och tala om för barnen att det inte finns någon global uppvärmning och att kreationismen är sanningen blir jag bara förbannad. Utbildningen är fan i mej inte lika bra om den så totalt färgas av hennes egna åsikter, en utbildning med hög kvalitet ska enligt min mening vara totalt befriad från åsikter. Sen att hon sitter och tutar i barnen rena lögner gör ju inte saken bättre (både den globala uppvärmningen och evolutionen är ju liksom bevisade).
Det är ju bara att hoppas att sånan grupper aldrig får större inflytande än dom redan har.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home