Friday, May 30, 2008

På igen, av igen

Satt och kollade lite på youtube när jag hittade den här gamla fina låten. Maltas bidrag från esc 2004. Det är ett av få bidrag jag minns från det året förutom Sveriges bidrag (det gör ont) och den som vann (Wild Dances, Ukraina). Varför jag minns just den här vet jag inte men den har etsat sej fast i minnet.
Men både låten och videon är ju fantastiska. En typisk schlagervideo med naturbilder, slott och artister som tittar längande i fjärran. Det är på något sätt urtypen för hur videor till esc-låtar ska se ut. Gillar speciellt delfinerna som helt utan anledning klipps in under sticket. För att inte tala om närbilderna på killens ögon i sticket, underbart.
Låten sen är också fantastisk. Speciellt början när det börjar som en rätt typsik schlagerpoplåt från den tiden innan killen kommer in och ja lyssna själva, hans första toner låter väl så där. Och så sticket där tjejen helt plötsligt börjar sjunga opera.
En verklig klassiker i min personliga esc-historia.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home