Monday, July 14, 2008

Folk är (ekonomiska) idioter

I brist på annat att se titatde jag på lyxfällan förut. Egentligen brode jag inte titta på det för jag blir bara förbannad på dom som är med och hur jävla korkade dom är. Jag menar det säger ju sej själv att det är en dålig idé att ta snabblån för att betala krediter man inte borde ha dragit på sej från början. Missförstå mej inte nu, jag förstår att man kan hamna i ekonomiska problem och så där (om man tillexempel förlorar jobbet eller blir sjuk eller nått sånt) men när folk sätter sej själva i en sådan situation på grund av ren dumhet blir jag förbannad.
Liksom vill man ha en ny TV eller whatever får man ju se till att ha pengar till det, för oavsett om man betalar kontant eller på avbetalning ska det ju betalas (och om det är på avbetalning blir det ju dessutom mycket dyrare än kontant så bara att köpa på avbetalning tycker jag är en dålig idé). Nej som sagt, jag blir förbannad över folks dumhet när de gäller sånt där. Fast allra värst är nog dom där som lever riktigt i det blå och går och köper sej bilar och motorcyklar och grejer för flera hundratusen när dom redan har dåligt med pengar och mängder med skulder. Såna människor kan gott skylla sej själva om det går åt helvete ekonomiskt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home