Saturday, August 30, 2008

Irriterande tåg

Ni vet sånna där små tåg som dras av typ en traktor som är ombygd för att se ut som ett lok?
Förutom att dom i allmänhet ser lite löjliga ut har jag just inget emot sådana farkoster (även om jag sjäv helst undviker att åka i dom), eller hade rättare sagt. Jag blev nämligen väckt av ett sådant tåg imorse, inte bara en utan två gånger. Jag antar att det är på grund av den där marknaden dom kör det för jag har aldrig sett det förut, men det passerar hursomhelst precis utanför mitt fönster och eftersom dess hållplats också ligger precis utanför mitt fönster så visslar det med sin satans vissla precis utanför. Sjukt störande, speciellt när man sover kan jag säga.
Och det är ju inte bara visslan som stör. Nej dessutom har ju tåget ett fejkat tuf tuff-ljud för att det ska låta som ett riktigt tåg. Det kanske kan verka lite charmigt men det låter väldigt högt och när det är precisutanför föntret när vll sova är det inte ett dugg charmigt. Snarare väldigt irriterande.
Så från och med imorse gillar jag inte sådana tåg. Och nu börjar det visst närma sej igen låter det som, suck.

Ska nog gå till konsum och köpa mjölk, aftonbladet och gorbys nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home