Saturday, November 08, 2008

Pop, förstärkande miljöer och annat i Kalmar

När jag kom ner till Kalmar förut lyssnade jag på "more modern short stories" på vägen mellan stationen och skolan. Eftersom jag hade så gott om tid på mej gick jag en lite annan väg en jag brukar när jag är där, en väg som passerade genom en liten skogsdunge.
Precis när jag kom fram till skogsdungen började "Arjeplog" och det kändes lite som om låten var skriven för att spelas just precis där just precis då. Låten och miljön bara synkade så jävla bra, man bev liksom uppfylld av någon sort känsla som jag inte riktigt kan beskriva. Den lilla vägen genom den höstiga skogsdungen och låten liksom förstärkte varandra och resultatet blev magnifikt.
Sen lysnade jag på samma skiva på vägen hem och insåg att jag fortfarande nästan börjar grina för att det avslutande stråkpartiet i nyss nämnda låt är så sjukt bra.

Och på tal om höstiga miljöer så var det sjukt dimmigt nere i Kalmar. Det var rätt dimmigt redan när jag kom men på eftermiddagen när jag traskade ner till stationen igen var det sanslöst dimmigt. Det kan ha varit den tjockaste dimma jag någonsin upplevt. Man såg verkligen ingenting som befann sej mer än 50 meter bort. Och när man tittade ut mot havet såg man liksom bara en stor grå massa, man såg inte vattnet eller nånting utan det var bara den där gråaktiga färgen som dimma har. Det var faktiskt rätt coolt, det kändes ungefär som att man befann sej i ett stort grått tomrum när man tittade åt det hållet.

Hur var då kursintroduktinen och föreläsningen? Det var bra faktiskt. Kursen heter företagsetik och det verkar vara en intressant kurs. Blir väl en del jobb (ska lämnas in några hyfsat omfattande inlämningsuppgifter) men det får man ju nästan räkna med vilken kurs man än läser liksom.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home