Friday, November 07, 2008

Nostalig-TV

Tittade på Nalle Puh förut. Det var fett bra. Det var nästan bättre nu än när jag var liten faktiskt. Det var liksom en del skämt som man nog inte helt och fullt förstod då som var sjukt roliga nu. Bara för det kommer jag inte på något exempel just nu (men jag festade igår och är seg idag så jag är ursäktad) men så var det i alla fall.
Alltid när jag ser sånna gamla tecknade serier man tittade på när man var liten så slår det mej hr mycket bättre som är än dagens barnprogram. Slår man exempelvis på cartoon network och tittar på det som sänds där så är det ju knappast ens jämförbart med dom serierna man själv tittade på som liten. Det är liksom fult ritat, mest bara väldigt högljutt och helt enkelt väldigt dåligt. Det är tur att disneydags finns så att dagens barn får se i alla fall lite högkvalitativt tecknat. Och fy vad gammal, grinig och "det var bätte förr" jag kände mej nu. Fast i just det här fallet var det ju faktiskt bättre förr.
Hur som helst är Nalle Puh strålande, det var nog ungefär det som var kärnan i det hela.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home