Tuesday, December 16, 2008

Kyla och vaktmästare

Det är attans kallt här och jag fryser. Måste verkligen få elementet i köket fixat snart. Ringde återigen för att felanmäla det idag men hon man enligt bostadsbolagets hemsida skulle kunna ringa och felanmäla till på kontoret tog så klart inte emot felanmälningar. Så jag får helt enkelt masa mej upp tidigt någon morgon och ringa till vaktmästaren. Tycker det är sjukt dumt att man bara kan felanmäla under en halvtimme på morgonen, visst om vaktmästarna inte kan sitta på sitt kontor (eller vad det heter för vaktmästare) och svara i telefon under dagen men så sjukt krångligt borde det ju inte vara att ge vaktmästarna varsin tjänstemobil och koppla vidare felanmälningsnumret dit på dagtid.
Och ska dom bara ha en times telefontid kunde dom ju ha det vid någon vettigare tid. Förstår verkligen inte grejen med vaktmästare och tidiga mornar. Jag menar ska dom laga nått så kommer dom ju och ringer på skittidigt, och dom har telefontid på mornarna och så vidare. Man undrar ju lite vad dom gör resten av dagarna.
Fast när jag ringer och felanmäler mitt element ska jag nog säga åt dom på skarpen att inte komma hit för tidigt på morgonen, är liksom så trist att bli väckt av att det ringer på dörren vid halv sju.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home