Saturday, December 06, 2008

Så här röstade jag

Såg att nomineringarna till årets rockbjörnen var kalra nu. Naturligtvis har jag röstat, man måste ju åtminstone försöka påverka. Var faktiskt oväntat mycket bra nominerat i år men jag gör mej inga större förhoppningar om att mian favoriter ska vinna i särskilt många av kategorierna, jag och folket är ju sällan överens.
Så här röstade jag hur som helst (orkar inte lista alla nominerade så vilka det är får ni ta reda på själva):

Årets svenska kvinnliga artist: Annika Norlin
Kommentar: Är Annika nominerad så röstar man på Annika. Annika är bäst.

Årets svenska manliga artist: Håkan Hellström
Kommentar: Det stod mellan Håkan och Markus Krunegård. Helt galet svårt val och till sist fick lotten avgöra vilken jag skulle rösta på.

Årets svenska grupp: Sugarplum Fairy
Kommentar: Nej, Sugarplum Fairy har inte varit den bästa svenska gruppen i år. Av det som fanns och välja på var det dock det som kändes mest röstningsbart.

Årets svenska nykomling: Markus Krunegård
Kommentar: Tveksamt kanske om man verkligen kan kalla Krunegård för nykmling men är man nominerad i en kategri så är man. Lykke Li och Hästpojken är också br men jag tycker nog faktiskt att Krunegård är snäppet bättre.

Årets svenska låt: Markus Krunegård - Jag är en vampyr
Kommentar: Riktigt bra låt och ett självklart val sett till konkurrensen.

Årets svenska album: Håkan Hellström - För sent för Edelweiss
Kommentar: Samma motivering som på årets svenska låt om man byter ut ordet låt mot album.

Årets svenska live-akt: Håkan Hellström
Kommentar: Det enklaste valet av alla. Såg honom tre gånger i år och han var fem plus alla tre gånger, när sedan varken BD eller Annika fanns bland dom nominerade blev valet ännu mer självklart.

Årets utländska artist: Duffy
Kommentar: Är inget större fan av Duffy, tycker till och med att hon är lite trist, men det här var en sån där kategori där man fick välja det som var minst dåligt.

Årets utländsk grupp: Glasvegas
Kommentar: Glasvegas är totalt överlägsna motståndet i den här kategorin, mer behöver inte sägas.

Årets utländsk låt: Glasvegas - Gerladine
Kommentar: Även här är Glasvegas överlägsna motståndet. Desssutom är Geraldine en fantastisk låt.

Årets utländska album: Glasvegas - Glasvegas
Kommentar: Ännu ett lätt valr, ännu en gång är Glasvegas överlägsna.

Lifetime Achievement: Ulf Lundell
Kommentar: Är inget Lundell-fan och har aldrig varit men sett till vad som var nominerat (Gessle, Uggla, ABBA och Thåström) kändes Lundell som det bästa valet.

Rockbjörnens myspace-pris: Billie The Vision and The Dancers
Kommentar: Det är klart man röstar på Billie liksom

Avslutningsvis måste jag säga att jag personligen tycker Annika borde ha varit nominerad i fler kategorier men man får väl vara nöjd att hon är nominerad överhuvudtaget.
Jag har gjort min plikt, nu tycker jag att ni ska göra er rösta. Det kan ni göra här

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sjukt kluven, men fick lov att rösta på The Federales på myspace-priset, eftersom tjejerna är från Västerås, två år yngre än mig och en av dem går estet. Och dom är bra. Trots att jag haft lite sådär tycke om deras personligheter (vissa speciellt), men wtf, allt är glömt, heja Västerås-döttrarna!

11:02 PM  
Blogger Nicklas R said...

Eftersom du säger att dom är bra och du brukar ha utsökt smak när det handlar om sånt måste jag ju bara kolla upp dom

11:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

det tycker jag att du ska. :D

3:40 PM  

Post a Comment

<< Home