Saturday, February 07, 2009

Snart börjar det

Bara en knapp kvart kvar tills det börjar nu. Ska bli kul med lite melodifestival igen även om jag som jag nämnde tidiagre i veckan inte känt den där riktigta peppen i år.
Kvällen till ära har jag till och med köpt läsk och godis som jag tänkte inmundiga under programmet, det hör ju liksom till med läsk och godis eller snacks när det är mellopremiär. Champis är läsken, det är nästan lite nostalgidricka för det brukade jag dricka med jämna mellarum när jag var liten. I glasflaska drack jag den då, det var ju så man oftast drack läsk på den tiden. Nu för tiden är läsk på glasflaska inte lika vanligt men när jag var liten hade nästan alla lite större matbutiker ett så kallat "drickatorg" där drickabackarna stod och det var så man köpte läsk. Det var lite härligt när man var på Spar Inn och fick uppmaningen att gå och plocka i en drickaback, en drickaback räckte oftast relativt länge eftersom man bara drack typ ett par drickor (man sa dricka på den tiden, dricka är samma sak som läsk) varje helg.

Men oj, nu börjar visst tiden dra iväg så det är bäst jag avslutar det här inlägget och slår på tv:n (klockan är liksom 19.59 nu), det får bli mer drickanostalgi någon annan gång.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home