Saturday, April 11, 2009

En enorm kick

Det blev ännu en bra Klubb Perfektion-kväll. Precis som förra veckan hade jag väl visserligen gärna sett några gäster till men själva arrangemanget gick kanon. Förutom spelningarna var det bästa dom sista 35 minuterna när jag fläskade på med det allra bästa jag hade och varenda låt jag skickade ut från DJ-båset landade helt rätt hos publiken, när dansgolvet fylldes av glada människor som älskade den musik jag gav dom, människor som vädjade om mer när jag var tvungen att stänga av musiken.
Det är naturligtvis en enorm egokick att lyckas fylla ett dansgolv med musik man själv älskar, men det värmer också hjärtat att se så många uppskatta det man gör, att se människors glädje över att få dansa till den där fantastiska poplåten man aldrig får höra annars när man går ut. Man blir helt enkelt glad av att göra människor glada och det känns på något som att det man gör, i alla fall till viss del, faktiskt betyder något för andra.
Det här kan förresten ha varit en av mina absolut bästa kvällar i klubbens DJ-bås, har nog aldrig fått så många kommentarer om att jag spelar bra musik som jag fick idag. Sånt blir man också glad av. Men jag kan säga att känslan av att varenda låt man spelar är helt rätt är enorm, bara att spela en enda låt som fyller dansgolvet är en fantastisk känsla men att låt efter låt man lägger på mottas med gillande och uppskattning är något i hästväg. Speciellt när låtarna i fråga är sådant man själv älskar. Det är en jävla kick helt enkelt. Men nog tjatat om det, för nu i alla fall.

Spelningarna var också jävligt bra, och det verkade även banden och publiken tycka. Och så mycket mer har jag kanske inte att säga om det just nu, men det är väl inte omöjligt att det dyker upp nåt om det imorrn.

Ska sova alldeles strax, jag är rätt trött och dessutom måste jag ju upp och göra lite skoljobb imorrn i och med att jag har en inlämningsuppgift som ska vara klar på söndag. Så någon dirket vilsam påskhelg blir det nog inte.
Måste dock säga att jag känner mej mindre sliten idag än jag gjorde när jag kom hem förra veckan. Lite märkligt kan tyckas men jag skulle gissa att anspänningen var lite större förra veckan och då blir man ju också mer sliten och så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home