Thursday, April 23, 2009

Lite före schemat

För en gångs skull ligger jag faktiskt lite före planeringen vad gäller skoljobb. Hade liksom räknat med att läsninge ndne hrä veckan skulle bli klar imorrn eller på fredag och att jag sen skulle få sitta och skriva uner helgen (har en ny iunlämnignsuppgift som ska vara klar på söndag) men jag blev kalr med läsningen redan idag. Så jobabr jag då bara som jag ska bore jag bli klar även med skrivandet före helgen. Sjutk gött. Speciellt med tanke på att det ju tydligen ska bli kanonväder i helgen, då kan det ju vara gött att slippa sitta med massa skoljobb och istället exempelvis slå sej ner på uteplatsen med en öl eller ett glas vin och ha det lite allmänt trevligt så där. Nu säger jag inte att jag kommer göra det, det beror ju på vad man känner för och lite så där, men exempelvis kan man göra det.

Är förresten en rätt passande uppgift som ska skrivas den här veckan. Den går nämligen ut på att jag ska skriva en reklamtext för en produkt, och den produkt jag genom slumpen fick mej tilldelad är skiva (en Sofie Zelmani-skiva för att vara exakt). Känns som jag drog lite av en vinstlott där faktiskt. Dels eftersom det är roliagre att skriva om skivor än om möbler, kylskåp eller sportskor men framförallt för att jag läser den utbildning som jag gör (just den här kursen utgår dock inte i programmet utan är en fristående kurs som jag läser för att komma upp i full poäng under terminen, dras ju fortfarande med att jag klarat en del poäng tidigare)
Man måste ju älska när den typen av sammanträffanden inträffar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home