Tuesday, April 07, 2009

Tågbiljetter och en blåsa

Beställde precis tågbiljett tills imorrn så vid tiotiden åker ga mot Karlskoga igen. Och eftersom det abra skiljde 35 spänn i pris kostade jag faktiskt på mej en förstaklassbiljett, så nu kommer jag bli bjuden på frukt och varma drycker mellan Alvesta och Mjölby, lyxigt värre.
På tal om tåg, sista sträckan när jag åkte hit idag fick jag åka med ett "riktigt" tåg, ni vet ett såtn där med riktiga vagnar och ett lok. Inte som dom flesta tåg nu för tiden där hela tåget liksom sitter ihop i en enhet. Man åker inte med sånna gamla hederliga tåg så ofta nu för tiden så det kändes härligt.

Och på tal om ingenting har jag fått en galet irriterande blåsa på insidan av kinden. Den gör ont och är allmänt besvärlig. Tyck synd om mej!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home